Droppet byråpitchen: – Risikerer å bli et «one-hit-wonder» Veidekke droppet byråpitchen og testet JCP i seks måneder før avtale. Kreativt Forum mener den tradisjonelle konkurransen hører til en svunnen tid og oppfordrer bransjen til å tenke nytt.
Se vinnerne fra Sterk Reklame Rekorddeltakelse og en god spredning av utmerkelsene, skapte god stemning på fredag kveld på Tou Scene i Stavanger.
– Har rett og slett blitt mye vanskeligere å være CMO enn tidligere Ricardo Cuilenheim i dentsu står bak det faglige opplegget i Veivalg 1. Deltakere fra flere ulike byråer får bryne seg på oppgaver og diskutere problemstillinger sammen.
Dette er det nye styret i Kreativt Forum Kreatører og rådgivere fra byråene Anorak, Anti, Fasett og Brunch / Apriil er nye representanter i det nye KF-styret fra høsten 2024.
Dette mener annonsørene om Mediebyråforeningens nye anbudsveileder – Kompensasjon løser ikke byråenes frustrasjon.
ANFO-sjefen kritisk til nye pitche-føringer: – For omfattende Ny veileder skaper diskusjon mellom bransjeforeningene.
Se hvem som var på KF og produsentenes sommerfest Det ble ingen fest i Cannes i år. Så da samlet man seg i Oslo i stedet.
Vil vurdere egen lov for KI-bruk i reklame: Dette sier partiene De politiske partiene er grunnleggende uenig på flere punkter, blant annet når det gjelder merking av KI-reklame.
– Fort gjort å henge seg opp i sitt eget syn på bransjen Kommunikasjons- og markedsføringsfolk fra flere ulike selskaper deltok på kurs sammen, og skal nå opp til eksamen.
Byråene ser ulikt på nye pitch-anbefalinger: – Litt vagt ANFO og Kreativt Forum har lagt fram felles anbefalinger til byråkonkurranser. Dette sier reklamebyråene.
Pitch-prosessen tok et halvt år: – Var på forskjellig sted Like før påske var pitch-anbefalingene fra Kreativt Forum og ANFO klare. Partene deler sine oppfatninger om samarbeidet.
Nå er de i mål: Her er pitch-anbefalingene fra KF og ANFO I fjor høst ble det varslet at Kreativt Forum, ANFO og Mediebyråforeningen skulle komme med felles anbefalinger til byråkonkurranser. Nå er to av organisasjonene i mål.
Gullblyanten er i gang: – Håper alltid vi kan stikke av med noe metall Reklamebransjen har samlet seg i Oslo konserthus.
– Har selv opplevd å bli diskriminert i dialog med kunder Forholdene for kvinner har utviklet seg med årene, også innenfor PR- og reklamebransjen.
Prisutdelingene merker de tøffere tidene Det blir sendt inn færre bidrag til årets viktigste reklamepriser. Gullblyanten merker og nedgang i antall som kommer på festen.
Camilla spår et tøft og uforutsigbart år – Kanskje vil vi se en dreining mot «survival of the fittest» i større grad.
Camilla Gåre om de første månedene som leder: – Har vært en bratt læringskurve Camilla Gåre tok over som leder i Mediebyråforeningen i sommer. Det første halvåret har bydd på flere overraskelser.